Alanyaa

Alla inlägg den 30 augusti 2013

Av Alanya Måneng - 30 augusti 2013 20:44

Kollar på någon film som går på tv:en och är godis

Av Alanya Måneng - 30 augusti 2013 19:25


Älskar dess låtarna, haha,,



Av Alanya Måneng - 30 augusti 2013 19:06

Är du hemligt förälskad?

10 viktiga frågor och svar.


Att vara kär i hemlighet eller på avstånd kan få en helt vanlig vardag att explodera i färger, men det kan också vara så frustrerande att man knappt står ut!


Så vad nu?



1.Måste jag göra något?
Nej, det måste du faktiskt inte. Ibland är det kul att bara vara kär utan att det nödvändigtvis behöver bli något mer. Att ha någon att drömma om, kolla efter på skolgården, sända mystiska leenden till eller någon att tänka på när du hör kärlekslåtar kan vara superhärligt som det är.  


Men om du har lust, varför inte?


2. Hur pratar jag med den jag gillar utan att avslöja mig?
När man är kär är det lätt att tänka att alla andra kan se det, men det kan de inte! Inte den du gillar heller. Även om du skulle fnissa, stamma eller rodna framför personen är det faktiskt inte ett bevis på att du är kär. Att du känner dig som en explosion i en fyrverkerifabrik på insidan vet ingen annan än du. Du avslöjar dig inte genom att prata. Garanterat!



3. Men om den jag gillar ändå märker det?
Man FÅR vara kär. Det är okej att tycka någon är söt. Och skulle någon märka det är det värsta som hända att personen blir glad och smickrad. Alla gillar att vara omtycka, och det gäller även den du gillar. 


Dessutom - det kan ju hända att det leder till något mer... 


4. Men om den jag är kär i inte förstår?
Detta händer ofta.  En förälskad person kanske närmar sig den de gillar och så är responsen helt likgiltig. Många tar detta som en avvisning, att personen inte är intresserad tillbaka. Men tänk inte så! Fortsätt att lära känna varandra och hinta lite då och då ju längre tiden går. Ingen kan läsa tankar, varken killar eller tjejer!



5. Men om den jag är kär i gör narr av mig?
Ibland vet människor inte hur de ska reagera när de får veta att någon är kär i dem. Ibland leder detta till att de säger taskiga saker. Det är egentligen inte särskilt bra, men ibland kan det vara förståeligt. Trixet är att veta hur du ska ta det, det vill säga hur du ska kunna komma på något ännu bättre att säga. Du ska inte vara dum tillbaka eller verka överlägsen och sur, men däremot ska du vara mystisk!


Så här gör du: Se personen i ögonen, le finurligt, höj ett ögonbryn (håll i några sekunder) och så vänder du dig om och går. Nästan som magi! 


(Efteråt får du så klart komma fram till om du fortfarande är kär i personen eller om han eller hon bara var dum.)



6. Men om vi inte har något gemensamt?
Det betyder faktiskt inte så mycket! Det är sant!


Det är kanske lättare att vara ihop om man har samma intressen, eller det kan i alla fall vara enklare att hitta saker att prata om, men när det kommer till bankande hjärtan är det helt oviktigt.


Om ni gillar varandra är det mer än tillräckligt. Förälskelse har med gnistrande kemi att göra, inte praktiska vardagsgrejer, musiksmak eller om ni gillar varandras vänner.  



7. Tänk om jag inte vågar eller kan prata med den jag gillar då?
Internet och sms uppfanns enbart för att hjälpa folk i din situation! Ok, kanske inte bara därför, men använd det för allt det är värt! Kladda ner ett meddelande till personen du gillar och ha det liggande. En vacker dag har du kanske vant dig vid tanken och vågar skicka iväg det. En vänförfrågan eller hälsning på sociala medier är också ett oskyldigt sätt att ta kontakt. Som sagt - internet är perfekt för hemliga förälskelser. 


Eller - bestäm dig för att låta det vara. Du MÅSTE inte prata med den du gillar bara för att du gör det. Det är helt okej att bara se och tänka på personen också :)



8. Men tänk om min kompis gillar samma kille?
Detta är helt normalt. Ett klassiskt kompisproblem som de flesta går igenom någon gång i livet. Du får helt enkelt värdera hur pass kär du är. Om du tror att du kan bli sårad är det bäst att prata med henne om det. Du kan också hålla förälskelsen för dig själv, men då får du tåla att hon flirtar med kärleken utan att du blir sur. 


Om din kompis blir tillsammans med den du är kär i får du helt enkelt låta det vara. Det kan göra ont, men det går över



9. Men om han gillar någon annan?
Åh nej! Men ok. Då kan du tänka på den här förälskelsen som något fint som får dig att känna en massa utan att det behöver bli något mer. Tro oss, senare i livet är det ofta dessa förälskelser man minns bäst. Skriv en dikt, gör en låt eller skriv namnet tusen gånger i din dagbok och få ur dig det.


Vem någon gillar kan dessutom förändras, och det kan dina känslor också göra.  











10. Jag kommer inte över den jag är kär i! Vad ska jag göra?
Du kommer över det! Det är lätt att säga, vi vet, men det är faktiskt helt sant. Hundra procent säkert. Det enda som inte kan sägas säkert är hur lång tid det kommer ta, så det är bara att bita ihop.


Om du kan, försök hålla dig undan den du gillar. En dag är du plötsligt kär i någon annan istället. Det är också 100 % säkert!


Är du hemligt förälskad?




Av Alanya Måneng - 30 augusti 2013 17:20

Här kommer ett sånt onödigt inlägg , men ni kanske tycker att det är intressant det jag tänker skriva.

Glasstrut och glasspinne:
Glasstruten uppfanns 1904.
Den uppfanns i USA på en världsutställning.
En glassgubbe sålde glass på papperstallrikar.
Plötsligt tog tallrikarna slut.
Glassgubben lånade våfflor från ett våffelstånd.
Han rullade ihop våfflan till en strut och fyllde den med glass.
Den första Glasstruten var uppfunnen.

Glasspinnen uppfanns 1922.
Den uppfanns av en konditori.
Han gjorde en glass med en pinne i mitten.
Glassen kallades för Gott humörgodis.

Haha.. visst var det intressant??

Av Alanya Måneng - 30 augusti 2013 16:41

Idag så var morgonen som vilken morgon som helst.

Det var precis som vanligt, att jag gick upp 07:00 och gjorde mig i ordning och åkte till skolan.

Som ni vet så hade jag ju so läxa tills idag, läxförhöret gick faktiskt jätte bra.

Hade so direkt på morgonen, jag hade ju även no läxa tills idag, läxförhöret där gick helt okej , tror faktiskt att jag klarade det.

Det har varit en rätt tråkig skol dag, alla verkade vara jätte deppiga.

På sista lektionen så lurade vi vår lärare att vi slutade typ 20 över 2 när vi egentligen slutar 5 över halv 3. Haha.

Så ja vi fick sluat en kvart tidigare.

Eller ja det var bara halva klassen som slutade då , vi var i halv klass idag på svenskan.

När jag kom hem så käkade jag och gjorde lite varm choklad.

Sen så har jag inte gjort så mycket, har suttit vid datorn en stund nu och gjort en engelsk läxa som jag fick idag, som ska vara inlämnad på tisdag.

Ska skriva om Påverkas vi av våld i filmer? varför? varför inte?

Börjar faktiskt bli klar med uppsattsen.

Lyssnar just också på musik, jag började lyssna på hannah montana igår och jag fastnade för henne så jag lyssnar på henne just nu.


Hur har er dag varit?


Vad som händer i helgen vet jag inte, men jag vill dra in till emporia och köpa en ny klocka, så får se om det blir att göra det.

Vad ska ni göra i helgen?


 

Bjuder påå en bild som jag tog på sommarlovet.


Av Alanya Måneng - 30 augusti 2013 16:24

HEEJ!


Idag så fick jag en läxa som ska vara klar på tisdag så jag undrar om ni kan hjälpa mig med den!?


Påverkas vi av våld i filmer?

varför?/varför inte?


Skulle nu kunna svara på frågorna ovanför ? ^

Behöver verkligen er hjälp.

Men bloggas mer sen!


Ska skriva lite till på läxan.

Av Alanya Måneng - 30 augusti 2013 07:01

God morgon!!
Har precis vaknat.
Känner faktiskt inte mig så trött.
Nu blir det att göra sig i ordning och om 1 timme så åkter jag till skolan.
Som ni vet så har jag so och no läxa tills idag , vi har so nu direkt på morgonen och lektionen efter då har vi no.
Kul, eller inte , vi har bara 10 minuters rast imellan dem två lektionerna, hade hoppas på att jag skulle kunnat plugga lite innan no lektionen, men men , känner mig ändå ganska säkert på det.
Men hinner inte att skriva mer nu.

Presentation


Hej!
Jag är en tjej som är 15 år.
Och bor i skåne.
Här på blogg så kommer du att få läsa om mitt liv, lite skvaller om vissa av mina idoler.
Ni kommer även att få lite tips på lite olika saker, som bland annat smink.
Hoppas att ni kommer gilla det n

översätt bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Är du en belieber??
 ja , klart jag är
 nej och jag kommer aldrig att vara en
 nej , men jag gillar hans låtar
 nej , inte längre

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

blogkeen

Alanyaa

Ovido - Quiz & Flashcards