Alanyaa

Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Alanya Måneng - 14 augusti 2013 19:51

Tänkte berätta lite om dagarna i lalandia.

I söndags så sov vi tills vi vakna , vi hade ingen tid att passa.
Så när vi hade gjort oss i ordning och packat in allt i bilen så åkte vi mot Danmark.
Det tog cirka 2 timmar och 30 minuter att åka till lalandia , i rödby.
Vi var frame cirka 14:00 och vi skulle inte få stugan förens 15:00 men vi kunnde få den 14:00 istället.
När vi kom fram till stugan så fika vi , när vi hade fikat så gick vi och bada,, as kul var det.
När vi hade badat klart och gjort oss i ordning så gick vi och käka.
Efter vi hade käkat så gick vi till monky tonky lekland.
När vi hade varit på leklandet så gick vi tillbaka till stugan och bara chilla.
Asså det var bara kort fattat om vsd som hände.

Måndag:
Så gick vi upp vid 10 tror ja det var.
Vi käkade frukost och gick och bada.
Hände typ samma sak som hände i söndags.
Vi käkade på samma ställe.
På kvällen innan vi käkade så gick vi och spela lite spel, kul.
Ja som sagt hände typ samma sak som i söndags.

Tisdag:
Så var vi tvungna att gå upp efter klocka.
Så vi gick upp klockan 08:00, dagen började som vanligt att vi käkade frukost och gjordeoss i ordning , men istället för att gå och bada så åkte vi till en färja , för vi skulle till Tyskland.
Det var rätt drygt att åka färja men ändå kul.
Det tog 45 minuter att åka från Danmark till Tyskland.
Vi skulle till bordershop , mamma och pappa skulle handla lite.
kan ju säga att det var rätt tråkigt där., men det gick rätt snabbt där inne.
När vi skulle tillbaka till Danmark så fick vi åka färja igen , men när färjan var tillbaka till Danmark och vi skulle köra av färjan så ville inte bilen starta, så pappa och 2 andra som jobba på färjan fick puta av bilen från färjan.
Men tillslut så starta bilen igen.
När vi kom tillbaka till lalandia så fika vi och sedan gick vi och bada.
Det fanns en vatten rutschkana (stavning) som hette vilda forsen , haha. Den var riktig rolig, men först så gillade jag inte den men efter typ 2 gånger så gjorde jag det.
Vi käkade på ett ställe som var typ som McDonalds.
När vi kom tillbaka till stugan så fick jag en monky tonky (ett gosedjur) haha. Dem är jätte söt.

Idag:
Så gick vi upp 08:00 för att vi skulle lämna stugan 10:00.
När vi hade lämnat tillbaka nycklen till stugam sä gick vi och bada.
Idag så käka vi lunch inne på badlandet.
Har inte så jätte mycket att skriva om idag.
Har inte gjort så mycket idag , mer än badat och åkt bil.
10 i 2 så åkte vi ifrån lalandia , och var hemma lite över 4.
Så har inte inte varit hemma så jätte länge.

Just nu så kollar jag på tv.

Här kommer några bilder från dagarna,men har tyvärr ingen bild på badlandet, hade inte min mobil med där inne.

[Bild]

Såhär ser mitt knä ut efter att jag åkt vild forsen ^

Men hoppas att ni har haft det bra, för det har jag haft det.

Av Alanya Måneng - 14 augusti 2013 16:18

Bort bra, men hemma bäst!!

Sorry för att jag inte har bloggat, men jag har inte varit hemma.
Har varit i danmark, i/på lalandia och har precis kommit hem.

men orkar faktiskt inte att blogga just nu ,så jag skriver mer sen om lalandia.

Presentation


Hej!
Jag är en tjej som är 15 år.
Och bor i skåne.
Här på blogg så kommer du att få läsa om mitt liv, lite skvaller om vissa av mina idoler.
Ni kommer även att få lite tips på lite olika saker, som bland annat smink.
Hoppas att ni kommer gilla det n

översätt bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Är du en belieber??
 ja , klart jag är
 nej och jag kommer aldrig att vara en
 nej , men jag gillar hans låtar
 nej , inte längre

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

blogkeen

Alanyaa

Ovido - Quiz & Flashcards