Alanyaa

Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av Alanya Måneng - 29 augusti 2013 20:11

Som jag skrev i förra inlägget så var vi ju i lund idag.

Vi var på lunds univeristet och ja som sagt såg på olika "föreläsningar".

Vi såg på bland annat på Fysik & lasershow.

Så här skriver http://www.utbildning.fysik.lu.se om showen.


´Fysik & lasershowär en spektakulär show som ger mer än ett smakprov på hur spännande och lekfull fysik och naturvetenskap kan vara.

Häftiga experiment avlöser varandra i ett rasande tempo.

Du får se ljud- och ljusexperiment, tryck och förbränningsförsök, demonstration av fiberoptik, explosioner och många andra typer av experiment.

Både fysik från tidigare sekel och modern tid demonstreras.

Föreställningen avslutas med en fantastisk lasershow.

Fler än 500 lasrar bidrar till att fylla rummet med strålar.

Dessutom rök, blixtrar, mullrande åska och stämningsfull musik och naturligtvis en del andra överraskningar.

 


Föreställningen har getts fler än 1100 gånger och setts av fler än 200 000 personer.´


Dem har även blogg, som ni kan läsa : http://fysikochlasershow.blogspot.com/

Asså det är något ni verkligen måst se!! 

Av Alanya Måneng - 29 augusti 2013 19:50

Heej!!

Jag är verkligen ledsen för att jag inte har skrivit något idag, men jag har verkligen inte haft någon tid.

Dagen började med att jag gick upp vid den vanliga tiden 7 och gjorde mig i ordning, som vanligt, morgonen var precis som vanligt.

Packade ner drickan jag skulle ha med mig till skolan och åkte till skolan.

När jag kom till skolan (var där 08:08) så träffade jag Johanna.O , My och Spofie, vi gick till matsalen och gjorde våra baguetter (stavning).

Tio i 9 så satt alla klasser (vi 9:or i min korridor) i bussarna, vi tog upp lite mer än 2 bussar, så det betyder att vi satt i 3 olika bussar.

För er som inte vet vart vi skulle så skulle vi till Lund.

Vi var vid lund cirka halv 10 men dem öppnade inte förens 10 , så vi fick vänta i 30 minuter.

Orkar inte skriva om dem 3 olika showerna (stavning)/"föreläsningarna" , men kan säga att det var mycket roligare än vad jag trodde att det skulle bli.

Där var vi 9:or från mackleanskolan och så var där typ 3 andra klasser från någon annan skolan (dem var 8:or) , kan ju säga att där var vissa killar som var söta, haha.

Vi var tillbaka lite innan halv 4, jag gick hem driket.

När jag kommer hem så satte jag mig och plugga , precis som jag har gjort dem andra dagarna denna veckan, men jag kännde mig inte alls säker på läxorna, men det gör jag nu iallafall.

Pluggade typ i en timme, sen så käkade jag middag, och efter middagen så pluggade jag mer.

Pluggade i cirka en timme till och precis så har jag duschat.

Just nu så gör jag inget speciellt , blir väl att kolla lite på tv och kolla igenom läxorna en gång till innan jag går och lägger mig, så jag är säkert på att jag kan allt.


Men hur har er dag varit?? Tell me.

Min dag har iallafall varit jätte bra.


Presentation


Hej!
Jag är en tjej som är 15 år.
Och bor i skåne.
Här på blogg så kommer du att få läsa om mitt liv, lite skvaller om vissa av mina idoler.
Ni kommer även att få lite tips på lite olika saker, som bland annat smink.
Hoppas att ni kommer gilla det n

översätt bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Är du en belieber??
 ja , klart jag är
 nej och jag kommer aldrig att vara en
 nej , men jag gillar hans låtar
 nej , inte längre

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

blogkeen

Alanyaa

Ovido - Quiz & Flashcards