Alanyaa

Alla inlägg den 25 september 2013

Av Alanya Måneng - 25 september 2013 21:07

Lägg eyeliner steg för steg:


 (lånad bild från google) Kan inte själv applicera eyeliner , haha.


Var du ska applicera highlighter:



Perfekt foundation i 4 steg!


1. Concealer

Även om din foundation är riktigt grym kan den behöva lite extra hjälp på särskilt svåra områden, som mörka ringar under ögonen, finnar eller röda näsvingar. Därför är det en bra idé att införskaffa en concealer. Välj en krämig variant som är enkel att blanda ut på huden. Välj en färg som är en nyans ljusare än din normala hudfärg. Leta gärna efter en färg som har en röd underton, eftersom den kan hjälpa till att dölja de blå-lila ringarna under ögonen. Applicera concealern där den behövs och blanda sedan in den i huden med lätta, cirkulerande rörelser. När det gäller att dölja finnar, satsa på en concealer som har samma nyans som din hy. Väljer du en concealer som är för ljus framhäver du snarare än döljer utslagen.

2. Rätt nyans

Känner du dig osäker på vilken nyans som är perfekt? Lugn, du är lång ifrån ensam. Att hitta och välja rätt foundationfärg kan verkligen vara lättare sagt än gjort. Lättast är om du provar tre eller fler färger på en gång, så blir det lättare att jämföra dem emellan. Applicera proven på din kind, den färg som "smälter" in i huden utan några spår är rätt färg för dig. Glöm inte heller att välja foundation efter din hudtyp! Har du till exempel fet hy passar en puderbaserad eller oljefri variant dig bäst. Torr hy trivs i mousse-foundations, flytande foundations eller färgade dagcremer.

3. Applicering

Om du vill applicera din foundation med svamp, pensel eller fingrarna väljer du själv. Väljer du svamp, började med att dutta produkten på pannan, kinderna, näsan och hakan. Börja i mitten av ansiktet och arbeta dig utåt och nedåt. Vill du dölja ett parti extra mycket, dutta med svampen istället på det specifika området. Vill du ha ett naturligare resultat, använd en blöt svamp och applicera din foundation med långa, svepande drag.

4. Avsluta rätt

För att se till att din foundation håller formen hela dagen, satsa på en foundation som är uttalalt long-lasting. Låt den torka in i huden och pressa sedan av eventuellt överflöd med en näsduk eller toalettpapper. Försegla sedan din fina bas med ett löspuder, som du applicerar med en stor puff. Var särskilt noga i t-zonen (pannan, näsan och hakan), så motverkar du att de blir glansiga mot eftermiddagen. Ha med ett kompaktpuder i väskan under dagen, så kan du bättra på din bas där det behövs.


Av Alanya Måneng - 25 september 2013 20:51

10 tips för perfekt hår!!


Hur blir jag av med jobbiga småhår som sticker upp överallt?
SVAR
: Ta en ren tandborste och spraya lite hårspray på den. Kamma sedan ner småhåren med hjälp av tandborsten.


Kan jag förbereda håret inför en viktig händelse?
SVAR:
Klipp eller färga aldrig håret en dag före en viktigt händelse, som en anställningsintervju eller grym födelsedagsfest. Gör det hellre en eller två veckor i förväg, så har du mer tid att få ordning på burret ifall någonting skulle gå fel.


Vad ska jag tänka på när håret är blött?
SVAR:
Att aldrig borsta det blöta håret, det kan få hårstråna att gå av. Investera i en bredkandad kam istället och kamma försiktigt igenom dina blöta längder.


Hur torkar jag håret på bästa sätt?
SVAR:
Rufsa inte blött hår torrt med en handduk, det sliter på håret. Krama istället vattnet ur håret i handduken.


Hur mycket stylingprodukter behöver jag egentligen?
SVAR:
Om du kan, försök att bara använda en stylingprodukt i taget. Mousse, värmeskyddande lotion och spray på detta kan göra att ditt hår ser torrare och plattare ut.


Hur maximerar jag hårinpackningens vårdande egenskaper?
SVAR:
Din inpackning kommer att göra dubbel nytta om den får verka i ditt hår under en varm handduk.


Vad ska jag göra åt mitt platta och blöta hår?
SVAR:
Prova att blöta fingrarna och gnugga dem i din hårbotten. Detta eftersom vatten lyfter hårrötterna.


Hur lyckas jag med håruppsättningen på festen?
SVAR:
Tvätta håret dagen innan festen, eftersom halvsmutsigt hår är enklare att styla än nytvättat.


Panik, mitt torrschampo är slut!
SVAR:
Prova att dutta barnpuder i hårbotten, det kommer att suga upp det överflödiga fettet.


Mitt hår känns alltid så platt och tråkigt efter en dag. Vad ska jag göra?
SVAR:
Fukta dina händera och kamma dem sedan igenom håret. De stylingprodukter som du använde i morse kommer att reaktiveras och ge ditt hår nytt liv.

Av Alanya Måneng - 25 september 2013 18:57

Nu har hans skola infört fotoförbud!!

Det är inte helt enkelt för Isac Elliot att fokusera på skolan.



Det finska stjärnskottet Isac Elliot är verkligen på väg mot stjärnorna! Hela tiden får han möta galna fans som gör allt för att få möta sin idol, men det är inte alltid helt enkelt.


Isac har precis börjat sjunde klass i Finland och på grund av Isacs kändisskap har eleverna precis fått fotoförbud i skolan. Isac måste ju kunna kunna koncentrera sig på skolan när han är där. 


- Folk följde efter mig och tog bilder av mig, så nu har skolan infört fotoförbud. Det är skönt, för nu har det lugnat ner sig lite, berättar han för metro.se. 


Vi får väl se hur länge Isac kan stanna kvar i skolan som sina kompisar. Austin Mahone hade nämligen samma problem men blev tvungen att sluta. Vi följer utvecklingen...




Isac Elliot


http://www.youtube.com/watch?v=ta00aI3YRQI



http://www.youtube.com/watch?v=H6Ykor-8MAM





Av Alanya Måneng - 25 september 2013 18:52

Om ni såg för inlägget , så stod det "ny blogg" , jag skaffade en ny blogg på devote men till en början så tyckte jag det var kul , men sen så ångrade jag mig , tyckte att den sidan var invecklad , så det blir att stanna kvar här ett tag. Hoppas det inte gör något!? Haha.

Presentation


Hej!
Jag är en tjej som är 15 år.
Och bor i skåne.
Här på blogg så kommer du att få läsa om mitt liv, lite skvaller om vissa av mina idoler.
Ni kommer även att få lite tips på lite olika saker, som bland annat smink.
Hoppas att ni kommer gilla det n

översätt bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Är du en belieber??
 ja , klart jag är
 nej och jag kommer aldrig att vara en
 nej , men jag gillar hans låtar
 nej , inte längre

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

blogkeen

Alanyaa

Ovido - Quiz & Flashcards