Alanyaa

Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Gör dig redo för The Fooo!

Av Alanya Måneng - 28 april 2013 12:32

Gör dig redo för The Fooo!

Omar Rudberg, Felix Sandman, Oscar Molander & Oscar Enestad.

Lär känna Biebers förband som nu är i full färd med att charma Sverige.


De blev officiellt en grupp och släppte videon till låten "Kangaroos" på YouTube för en vecka sedan. Och att de skulle vara förband åt självaste Justin Bieber fick de reda på bara några dagar innan dess. Livet är galet just nu för killarna i The Fooo, fyra svenska grabbar mellan 14 och 16 år som i vanliga fall går i skolan men som nu får lämna tid åt att bli popstjärnor. Julia ringde upp och tog ett snack med supertrevliga Oscar Enestad som satt i lobbyn på Grand Hotel i Stockholm i väntan på en spelning med bandet. 

Stämmer det att det var er allra första konsert i måndags i Globen?
   - Ja, det stämmer. Tillsammans som band var det vårt första gig. Det var mäktigt! 

Men är ni ett kompisgäng privat eller har ni blivit ihopsatta helt och hållet? 
   - Vi har blivit ihopsatta av ett skivbolag men jag, Felix och Oscar kände varandra sen innan. Vi dansar på samma dansskola. Sen hade skivbolaget kontakt med Omar och de ville ha oss som en grupp. Vi klickade direkt och här är vi nu!

Vad är målet med The Fooo?
   - Målet just nu är bara att fortsätta arbeta, skriva musik, dansa och performa. Sen får man se hur lång tid det tar. Det är fansen som bestämmer hur långt det här kan gå. Vi arbetar jättemycket på en singel så det kommer!

Blir det "Kangaroos" då eller vilken låt blir det?
   - Det vet jag faktiskt inte! Vi har inte riktigt bestämt det än. Vi har några låtar på lager!

Har ni planerat några spelningar i sommar?
   - Vi vet några spelningar i sommar, men det kommer upp grejer hela tiden så vi får se lite. 

Har ni hunnit få några fans?
   - Vi har fått jättebra respons och det har redan bildats fans som uppskattar det vi gör. Det är jättekul! Man får ju liksom svar på att det vi gör är uppskattat. 

Hur är det med er i gänget, har ni samma musiksmak och samma bild av vad ni vill göra?
   - Ja det har vi. Vi älskar att dansa och sjunga och vi vill göra en show utav det och liksom blanda allting. Inte bara sjunga eller dansa. 

Har ni några idoler?
   - Det är ju personer som är bra på att göra show, som Michael Jackson, Justin Bieber, Macklemore... Sådana som verkligen gör ett bra nummer!

Vad skiljer er från andra pojkband? Ni rappar också va?
   - Hehe, alltså det där med rappen är jag lite osäker på. Det är ju jättekul och vi rappar i "Kangaroos", men vi fokuserar mest på sång och dans. Det som skiljer oss från andra är att vi gör mer av en show, det är nog en bra sammanfattning!

Om man vill hålla koll på The Fooo och följa dem i deras väg mot framgång kan du kolla in deras Facebooksida, följa dem på Instagram (thefooomusic) och kika in på YouTube-kanalen för att inte missa några nya videor! 

Kolla in The Fooos coola YouTube-video som de spelade in mitt på gatan i Stockholm:


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=odq5q5Wm1D4



skrevs typ dagen innan justins första konsert här i sverige ,,men jaja ,, strunt samma

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alanya Måneng - 29 september 2014 16:01

  www.grattisgodis.se    

Av Alanya Måneng - 18 juli 2014 10:38

9892423188

Av Alanya Måneng - 15 februari 2014 23:48

HEEJ!! Ville bara säga till er som fortfarande är inne och läser den är bloggen , att jag är väldigt glad att ni gör det , men som ni säkert märker så använder jag inte den här bloggen. Så det skulle betyda väldigt mycket om ni börja läsa min nu vara...

Av Alanya Måneng - 26 december 2013 18:22

Vet ni vad jag gjorde för ett år sen?? Då satt jag vid datorn och var inne på den här sidan , bloggplatsen och startade en blogg. Så idag så har jag haft blogg i 1 år. Men som vi vet så har jag bytat till nattstad , men jaghar överfört exakt allting ...

Av Alanya Måneng - 5 oktober 2013 20:51


Alla mina favoriter i en och samma bild. The fooo , Justin Bieber , och Fabian Feyaerts. Har så klart fler favoriter men dessa är dem "verkligen bästa favoriter". ...

Presentation


Hej!
Jag är en tjej som är 15 år.
Och bor i skåne.
Här på blogg så kommer du att få läsa om mitt liv, lite skvaller om vissa av mina idoler.
Ni kommer även att få lite tips på lite olika saker, som bland annat smink.
Hoppas att ni kommer gilla det n

översätt bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Är du en belieber??
 ja , klart jag är
 nej och jag kommer aldrig att vara en
 nej , men jag gillar hans låtar
 nej , inte längre

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

blogkeen

Alanyaa

Ovido - Quiz & Flashcards