Alanyaa

Alla inlägg den 7 september 2013

Av Alanya Måneng - 7 september 2013 20:49

Heeej!!
Här kommer ett kort ett inlägg.
Orkar faktiskt inte att skriva så mycket , det kommer förhoppningsvis lite längre inlägg imorgon.
Är just nu hos vår granne , inte så jätte kul , men det är ändå inte så jätte tråkigt.
Vi käkade tacos till middag och efter att vi hade käkat så gick jag ner i byn och köpte energi dricka.
Sitter här ute hos dem vuxna och lyssnar på deras såå seriösa snacka , haha , asså man kan inte tro att dem är så gamla som dem är.
Men bloggas kanske mer sen!!

Dagen outfit.
Blev en rätt enkel klädsel idag , tog mina favorit kläder.
Både tröjan och jeansen är köpta på ullared för typ ett år sen.
Armbanden är köpta på guldfynd för cirka en vecka sen.

Av Alanya Måneng - 7 september 2013 16:35

Tyson nobbade Bieber!!


Har lämnat festandet bakom sig

Det är inte alltid Justin Bieber får som han vill. Trots ihärdiga försök att festa med förre världsmästaren ”Iron Mike” Tyson i Bahamas blev svaret – nej tack.

– Tror du min fru skulle tycka det var okej?



Förre tungviktsmästaren i boxning och sedermera skådespelaren Mike Tyson berättar för contactmusic att han presenterades för det unga stjärnskottet Justin Bieber över telefon.


Tyson, som nyligen gått ut med att han var nära att dö av sin alkoholism, öppnade upp sig för kanadicken om sina personliga problem – något som Bieber ville lösa på sitt alldeles egna vis. Semesterfiraren Bieber var på festhumör och ville bjuda ner boxarlegendaren till hans paradisö.


– Han sa ’ryck upp dig nu, Mike. Åk till flygplatsen, jag skickar över ett flygplan”, säger Tyson.


Men försöken var förgäves.


– Tror du min fru skulle gilla att jag drar ner och festar med… Justin Bieber? Mina festardagar är över, fortsätter åttabarnspappan Tyson som istället valde att stanna hemma med familjen



Av Alanya Måneng - 7 september 2013 16:32

Bong-styrig bilresa, Bieber!!


Håll i hatten!

Justin Bieber tog bilen till studion.

Då fångade fotograferna ett mystiskt föremål på bild – misstänkt lik en haschpipa, rapporterar TMZ.

 

Men så gräsligt!

Justin Bieber, 19, tog bilen till studion. Då hakade paparazzifotograferna efter.

Från passagerarfönstret på Mercedesbussen hängde någon plötsligt ut ett mystiskt föremål. Enligt TMZ.com kan det röra sig om en så kallad bong, en pipa som används för att röka hasch.

Pipan tömdes på vatten från bussens fönster.

Partybussen var på väg från Calabasas till Jim Henson Studios, där Bieber senare lade upp bilder på sig själv.

Vem som höll i pipan är oklart.

Så sent som i april i år slog Stockholmspolisen till mot Justin Biebers turnébuss. Razzian resulterade i ett beslag av marijuana och en elpistol.

– Personer ut Justins crew sprang in i alla dansares loger och vräkte upp dörrarna, och skrek "no weed" och "shit, the stash". Då blev det fart på allting, sa en uppgiftslämnare till Nöjesbladet då.


Av Alanya Måneng - 7 september 2013 16:12

TJAA!!

Tyckte att det var längesen jag inlede ett inlägg så , haha , men det är väl faktiskt länge sen jag skrev `TJAA´ början på ett lägg eller har jag fel?? , men vem bryr sig.

Snart så ska jag och min familj till ena av våra grannar , ska käka där , jag kommer väl antagligen inte att vara där så länge , jag är väl bara där och käkar och sen drar hem.

Idag så har jag inte gjort så mycket , har städat mitt rum lite , har pluggat (känner mig faktiskt duktig som pluggar en lördag) , lyssnat på musik typ hela dagen.

Idag har jag varit så lat att jag bara har gått runt i mjukis byxor och en T-shirt , men imed att vi ska till våra granna , så fick jag ta mig tid och bytta om , så jag har precis gjort mig i ordning.

Vad ska ni göra i kväll??

Någon som vill träffas?? , då är det bara att skicka ett sms eller skriv på kik (Aalanyaaa)


Men har inte så mycket mer att skriva just nu.

Bloggas mer sen!!





Av Alanya Måneng - 7 september 2013 12:45

Blev inte så mycket pluggande.
Direkt efter att jag hade bloggat så gick jag in i mitt rum och började städa rummet , är inte klar med rummet , haha att ha musik igång när man städar är inte bra. Tror ni fattar vad jag menar..
Men just nu så sitter jag iallafall och ska plugga. Måste verkligen göra det , annars så kommer jag inte att klara provet , måste klara provet , jag vill ju ha bra betyg.
men bloggas mer sen!!

Av Alanya Måneng - 7 september 2013 10:26

HEEJ!!

Som jag skrev igår så ska jag skriva om går dagen idag.

Så ja det ska jag göra nu.


Igår (fredag): Dagen började som vanligt att jag gick upp vid 7 , hade skolfoto igår så det blev att fixa sig "lite" extra , plattade håret , sminkade mig, ja gjorde mig i ordning. Drog till skolan vid 8.

Direkt på morgonen halv 9 , då jag börja, samlades vi utanför klassrummet och gick till macklean hallen , där vi skulle fotas, jag fick sitta ner (är inte förvånad, jag är ju kortast i klassen) , imed att vi är en sån stor klass så fick dem som skulle stå , dem fick stå trångt och vi som satt , ja det var trångt där också.

Vi tog gruppfotot första , det blev jätte bra , när vi skulle ta en och en fotot, eller enskilda foto som man också kan säga , så gick inte det, dem fick problem med datorn, kameran. Så det blev inget enskilt foto.

Så vi fick gå tillbaka till skolan och ha so.

Kvart över tio så gick vi till aulan på rutgerskolan, och lyssnade på framtidståget , ja det var två stycken som pratade om bland annat jobb , där satt vi i en timme och lyssnade på dem ,det var riktigt drygt.

På näst sista lektionen så frågade lärarna oss om vi kunnde tänka oss att bli fotograferade typ vid två , och ja det kunnde vi.

Så på sista lektionen , det blev en kort lektion , den varade i cirka 30 minuter, så efter halva lektionen så gick vi tillbaka till mackleanhallen och tog enskilda foton , blev rätt nöjd med min bild.

Vi slutade direkt efter vi hade tagit vårt foto.

När jag kom hem typ vid tre , så var jag bra hemma i cirka en timme , så vid fyra drog vi till farfar oich firade han , han blev 73 år , trevligt var det.

Åt god middag , god effterrätt , ja det var rätt trevligt , vi ska ditt där igen nästa vecka på fredag , då är det farfars fru vi ska fira.

Vi kom hem cirka vid 10 , och som ni vet så drog pappa och jobba direkt , och mamma gick till vår granne.

Så jag var hemma själv med mina små syskon , den ena gick och la sig direkt och den andra somnade typ 20 i 12 , så ja jag var vaken själv i en stund.

Precis då jag nästan somnar så ringer mamma , så störigt , men ja jag lyckades iallafall att somn a tillslut.


Idag (lördag).

Så vaknade jag ungeför 20 i 9 , alla andra i familjen sov.

Så medans jag väntade på att dem skulle vakna så kollade jag mobilen , kollade det vanliga , lyssnade på musik.

Tiden gick faktiskt rätt snabbt när jag kollade på mobilen.

Blev så otroligt glad när jag kollade twitter, Clara Borthwick  hade RT en tweet som jag hade skrivit till henne.

Har inte gjort så mycket än så länge , morfar kom , han stanade och drack lite kaffe med mamma , ja han stanade och åt frukost med oss.

Han drog för en stund sen.

Idag vet jag inte vad jag ska göra , vet bara att jag verkligen måste plugga so.

Och kanske se ett avsnitt av the oc.






Av Alanya Måneng - 7 september 2013 00:02

Heej!!
Som jag skrev i förra inlägget så skriver jag om dagen imorgon istället.
Har ju varot hos farfar och firat han , har varit hem i lite mer än 2 timmar , pappa drog och jobba direkt , och mamma gick till vår granne , så jag är hemma själv med mina små syskon , båda mina syskon sover och jag sitter själv vaken i mitt rum och chillar.
Vill sova , men vågar inte , gillar inte alls att vara hemma själv , det är bland det värsta jag vet , men måste försöka sova , annars sä kommer jag att vara helt ja jag vet inte vad imorgon, måste plugga so imorgon.
Vet inte när mamma kommer hem , men förhoppningsvis så kommer hon om en stund , om typ 1 timme eller något.
Men vad gör ni ikväll??
Måste bara berätta en sak , för typ 30 minuter sen så satt jag och platta håret och brända jag mig på läppen på plattången , asså hur lyckas jag??

Presentation


Hej!
Jag är en tjej som är 15 år.
Och bor i skåne.
Här på blogg så kommer du att få läsa om mitt liv, lite skvaller om vissa av mina idoler.
Ni kommer även att få lite tips på lite olika saker, som bland annat smink.
Hoppas att ni kommer gilla det n

översätt bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Är du en belieber??
 ja , klart jag är
 nej och jag kommer aldrig att vara en
 nej , men jag gillar hans låtar
 nej , inte längre

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

blogkeen

Alanyaa

Ovido - Quiz & Flashcards