Alanyaa

Alla inlägg den 14 september 2013

Av Alanya Måneng - 14 september 2013 14:18

Justin Biebers pilot avslöjar: "Hela planet stank av weed!"



Justin Bieber har gjort det klart för oss att han gillar att röka gräs, och nu har han gjort det högt upp i skyn tillsammans med vänner - och stört piloten. Justin och en grupp vänner rökte så mycket weed under resan att piloten säger att han "nästan behövde ta på sig en syrgasmask". Piloten meddelar också att Justin var "otroligt hög" under resan, som kostade sällskapet 420 000 kronor.

Av Alanya Måneng - 14 september 2013 14:07


Av Alanya Måneng - 14 september 2013 11:16

5 tips för att bevara husfriden

Det är okej att vara tonåring där hemma ibland. Men någon gång kan det vara smart att göra något snällt också!


Det är helt normalt att inte vara bästis med sina syskon hela tiden. Och det är helt normalt att bråka med föräldrar, spela One Direction så att det skakar i väggarna, glömma att städa sitt rum, slänga igen dörrar och vara uppe för sent. Det är inte bara normalt, utan faktiskt helt okej. 


Men inte hela tiden, så klart. Här får du 5 tips på hur du lätt får upp stämningen där hemma efter att du sprängt tonårstålamodet.



Vi tar det äldsta tricket i boken först: Städa ditt rum!
(Eller något annat dina föräldrar har tjatat om.) Ofta är inte så mycket som krävs. Låt dammråttorna under sängen vara om du vill, men var noga med det som syns. Bonusen är att du får ett fint rum att vara i efteråt. 


Och ja, det funkar.



Fråga hur de har det
Med skola, vänner, kärleken, läxor och fritidsintressen har du mer än nog att tänka på, det vet alla. Att ha tankarna på alla andra ställen än hemma är en naturlig del av att vara ung. 


Men mitt upp i allt kan det vara smart att komma ihåg att de du bor med också har sina liv, och det är ett bra tips att vara intresserad. Fråga din mamma hur det egentligen går på jobbet. Fråga din pappa vad han håller på med nu för tiden. Eller visa lillebrorsan hur han får sitt hår att stå rätt upp med hårspray.


Det tar bara en minut eller två, det är trevligt och det funkar! 


Fixa något gott
Om du kan baka eller laga mat så är det ju perfekt. Hitta på något utan att berätta det innan! Om familjen inte är så stor och du har annat för dig kan du göra det ännu enklare. Köp med dig någon efterrätt hem (bullar, ett paket glass eller kanske en RisiFrutti per person) och säg inget förrän middagen är över. "Nu blir det dessert!" är en replik som alltid går hem! 


När du var lika gammal som mig...
Det är kanske konstigt att tänka på, men det är faktiskt inte så fruktansvärt länge sedan dina föräldrar var lika gamla som dig. De minns hur det var, och det är ganska troligt att de mer än gärna berättar om det. 

Här är några saker du kan fråga om:

- Var det lika mycket läxor när du gick i skolan?

- Vilket skolämne gillade du bäst?

- Hur gammal var du när du fick din första kyss?

- Vad tror du har förändrats mest sedan du var i min ålder?

- Vad brukade du och dina kompisar göra efter skolan?

PS! Använd inte orden "när du var ung". Det finns nämligen en stor chans att dina föräldrar fortfarande ser sig själva som unga, så ödelägg inte stämningen genom att kalla dem för gamla! :)



Världens minsta fredsflagga
Efter ett stort bråk kan det vara väldigt svårt att få allt att bli som vanligt igen. Alla samtal känns konstiga, och kanske är man ledsen.  


Ett trick som kan få saker på glid igen är att vifta lite försiktigt med fredsflaggan. Gör något litet du vet att dina föräldrar kommer att gilla. Om de inte ser det, eller om du inte har lust att säga något, så kan du lägga en liten lapp åt dem. 


Ett besked som "jag har tömt diskmaskinen" eller "jag har städat bland skorna i hallen" blir alltid positivt mottaget. Kanske speciellt efter ett bråk.


har ni några egna tips?





Av Alanya Måneng - 14 september 2013 10:59

HEEJ!!

Ja sorry för att jag inte skrev något igår , men jag hade verkligen inte tid.

Men jag tänkte skriva om går dagen.

FRedag:

I så var skolan som vanligt , det hände inget speciellt.

Skolan var sjukt tråkig.

Efter skolan så var jag hemma i ungeför en timme sen så drog jag och min familj till farfar vi skulle fira Gerd (farfar´s fru).

Det var trevligt , vi kökade pizza till middag och till efterrätt så käka vi glass , bär/frukt och choklad sås , sååå gott , vi ått bland annat hallon , hallon är så otroligt gått , älkar verkligen det , vi åt öven blåbär , uuh det gillade jag verkligen inte.

Vi kom hem lite över 9 , och typ 20 i 10 så drog pappa och jobba och mamma gick till vår granne , precis som förra fredan.

Så jag och mina två små sykon var hemma själva , det var rätt chill.

Den yngsta av mina små syskon gick och la sig direkt när vi  kom hem, och den äldsta av dem gick och satte sig i sitt rum och kollade på två olika wallander filmer , så han var ju jätte rolig.

Själv så bakade jag , bakade ungeför vid halv 11 , bakade choklad muffins.

När muffinsen var klara så gick jag och duscha.

När jag hade duschat så gick jag och bädda ner mig i sängen och kollade på film ,somnade lite över två , det var en rätt chill fredag.


Idag (lördag):

Vet jag inte vad som händer , mamma och pappa ska kanske dra till malmö och fixa några ärenden.

Vet inte vad jag ska göra , vet bara att jag måste städa lite i mitt rum, uuh pallar verkligen inte.

Sitter just nu vid datorn och lyssnar på musik.

Denna morgonen var riktigt seg , vaknade lite över halv 8 och alla andra sov fortfarande , men jag var inte vaken själv så länge , mina två små sykson vaknade också så nån gång.

Men jag pallade inte att gå upp så det blev att ligga kvar i sängen och lyssna på musik.


Men bloggas mer sen!!






Presentation


Hej!
Jag är en tjej som är 15 år.
Och bor i skåne.
Här på blogg så kommer du att få läsa om mitt liv, lite skvaller om vissa av mina idoler.
Ni kommer även att få lite tips på lite olika saker, som bland annat smink.
Hoppas att ni kommer gilla det n

översätt bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Är du en belieber??
 ja , klart jag är
 nej och jag kommer aldrig att vara en
 nej , men jag gillar hans låtar
 nej , inte längre

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

blogkeen

Alanyaa

Ovido - Quiz & Flashcards