Alanyaa

Alla inlägg den 15 september 2013

Av Alanya Måneng - 15 september 2013 20:31

HEEJJ!!


Idag så har jag packat för att imorgon så ska jag och min klass vandra , det ingår i idrotts betyget , vi ska gå två mil och så ska vi tälta.

Så det innebär att det antagligen inte blir någon bloggning imorgon, jag hoppas att det inte gör något??

Jag har kollat på the oc , är snart klar med säsong två.

Jag har även kollat på varning för barn (som gick på tv3) , kollade på det bara för att felix sandman är med i det.

Har duschat och just nu så sitter jag vid datorn och har tråkigt.

Jag glömde att skriva imorsen när jag vaknade så blev jag jätte glad när jag kollade min mobil, när jag kollademin twitter så såg jag att Clara Borthwick hade börjat följa , seriöst? kan inte fatta att hon följer mig, hade bara så lust att skrika rakt ut så glad jag blev , men det kunnde jag inte göra för att resten av min familj fortfarande sov.


Men om jag inte skriver mer , så hörs vi antagligen på tisdag.



Av Alanya Måneng - 15 september 2013 20:31

HEEJJ!!


Idag så har jag packat för att imorgon så ska jag och min klass vandra , det ingår i idrotts betyget , vi ska gå två mil och så ska vi tälta.

Så det innebär att det antagligen inte blir någon bloggning imorgon, jag hoppas att det inte gör något??

Jag har kollat på the oc , är snart klar med säsong två.

Jag har även kollat på varning för barn (som gick på tv3) , kollade på det bara för att felix sandman är med i det.

Har duschat och just nu så sitter jag vid datorn och har tråkigt.

Jag glömde att skriva imorsen när jag vaknade så blev jag jätte glad när jag kollade min mobil, när jag kollademin twitter så såg jag att Clara Borthwick hade börjat följa , seriöst? kan inte fatta att hon följer mig, hade bara så lust att skrika rakt ut så glad jag blev , men det kunnde jag inte göra för att resten av min familj fortfarande sov.


Men om jag inte skriver mer , så hörs vi antagligen på tisdag.



Av Alanya Måneng - 15 september 2013 14:09

OSCAR (OG ; OGGE) MOLANDER FAKTA!!
 
Född: 24 februari 1997
Från: Stockholm
 
Han är stjärntecken Fiskarna
Han är 176 cm lång
Hans favoritmat är Fondue och potatisgrattäng
Han har knytigt sina skosnören inför 18000 personer i Ericsson globen
Han kallas Ogge eller O.G
Hans favoritämnen är idrott och musik
Han inspereras mkt av streetstilen
Han är singel ;)
Han dansar på Base 23 i Stockholm
Han är den lugna och softa killen i bandet enligt Enestad
Han var med på ”min stora gala” och dansade med david Lindgren
Han har en hund som heter Rocky
 
 
 
 

Av Alanya Måneng - 15 september 2013 14:07

OSCAR ENESTAD FAKTA!!


Född: 21 februari 1997
Från: Stockholm

Han är stjärntecknet Fiskarna
Han har varit med i en RMM (Random making movis) video när de är på plattan
Hans dröm är att få spela med The Fooo på Madison Square Garden
Han har 4 eller 5 hundar som heter Donna och Daisy (Kanske: Discka, Dessi och Ester) Men jag vet inte riktigt
Han kan jonglera
Han är 178 cm lång
Hans favoritmaträtt är Spaghetti Bolognese
När han var liten ville han bli astronaut och som han kallade det, en ”singsonger”
Han gillar när man kallar honom för Enestad
Han gillar inte när folk kallar honom Enis
Han är singel ;)
Han har gått i samma klass som Zara Larsson
Han är en av 10 personer som heter Enestad i efternamn
Han har en storasyster som heter Johanna
Han är den sportigaste i gruppen
 
 
 
 
 
Av Alanya Måneng - 15 september 2013 13:38

OMAR RUDBERG FAKTA!!


Född: 12 november 1998
Från: Kungsbacka

Han är stjärnteckan skorpion
Hans bästis heter Mira
Han är grym på Parkour
Han heter Josue i mellannamn
Enligt Felix så är Omar klantig och busig
Han vann Julias stjärnskott 2011
Han vann även lilla schlagerstjärnan
Hans favorit maträtt är Enchilada och han äälskar godis
Hans mamma heter Wilnur har Zumba och ibland följer Omar med
Han har gått hos en sångpedagog (tror jag)
Han går på Varla skolan
Han kommer från Venezuela
År 2005 flyttade han till Sverige
Han har alltid älskat att uppdträda
Han har varit med i Talang
Omar har uppträtt med Eric Saade år 2011 på kristallgalan
Hans favorit färger är blå, lila och grön
Han skulle vilja ha en hund
Han är singel och skulle kunna dejta ett fan ;)
Han är 170 cm lång
 
 
 
 
Av Alanya Måneng - 15 september 2013 12:11

FELIX SANDMAN FAKTA!!
 
Född: 25 oktober 1998
Från: Stockholm
Hans stjärntecken är Skorpionen
Han gillar att åka skidor
Han älskar fondue
Han kan dansa många olika sortes danser men har fastnat för just Street Dance
Han kan parkour
När han var 12 år var han med i tv programet Wild Kids
Han var med i två avsnitt i julkalendern ”superhjältejul” 2009
Han har varigt med på Felix tomatketchup reklamen
Hans favorit färg är kanske blå
Han har varit med och dansat i min stora gala med David Lindgren
Han är ca 174 cm lång
Han älskar äventyr
Han kommer ofta försent
Han har en hund som heter Dante och en katt som heter Mimmi
Hans mellannamn är Wihlelm
Han är den ”galnaste” i The Fooo gänget
Han gillar att instarapea folk
Han har en syster som heter Felica, och dom är väldigt tajta, Felix har även två småsyskon som heter Theo och Sonja, jag tror att båda är halvsyskon, eller så är bara Theo det, är inte säker..
Han bor i Grissinge som ligger på Värmdö
Han har dansat sen han var 4 år
Han fick sin iPhone 22 maj
Han är singel, så haffa på;)
Hans föräldrar är skilda
Han går i skolan på Lemshaga och dansar på Base 23 i Stockholm
Hans mamma heter Cecillia och hans pappa heter Magnus
Han har även varit med i varning för barn (som gick på tv3)
 
 
 
 

Av Alanya Måneng - 15 september 2013 11:38

HEEJ!!

Skrev ju inte så mycket igår , så jag tänkte skriva lite kort om går dagen.

Ifåg , alltså lördag : Så var det en riktigt chill dag , jag var faktiskt så duktig att jag städade mitt rum , blev faktiskt jätte fint , rensade öven ut lite , slänge lite onödiga papper osv ,men ja frågan är hur länge kommer dte att vara städat??

Men iallafall , så gjorde jag inte så mycket , på kvällen när vi skulle käka så käkade vi pizza igår igen (vi åt det i fredags också) men igår så var det iallafall gott.

När min yngsta lille bror hade gått och lagt sig så gick mamma och pappa in till grannen , så jag var hemma själv med min två små syskon , precis som i fredags.

Men det var faktiskt kul , jag och min äldsta lille bror kollade på köslaget och käkade godis.

När köslaget var slut , så satte han sig och kolla på någon och jag satte mig i mitt rum och kollade på film , kollade på spring breakers , den var såå bra, har velat sen den nu i ett tag , men har inte hitat så man kan se den med svensk text , men igår så fick jag äntligen se den.

Fast den var inte lika bra som jag trodde att den skulle vara , men den var ändå bra.

Men jag somnade rätt tidigt igår.


Ja det var lite kort om går dagen.

Hade såå ont i halsen och i ena örat igår , men som tur är så är det bättre idag.


Idag så ja vad händer ídag?? det vet jag faktiskt , men ska iallafall packa , vi ska vandra imorgon med klassen , det ingår i idrotts betyget , är såå taggad för det , eller inte , men ja det är bara att göra det.

Så jag ska försöka ha så lätt packning med mig.


Men bloggas mer sen!!


Presentation


Hej!
Jag är en tjej som är 15 år.
Och bor i skåne.
Här på blogg så kommer du att få läsa om mitt liv, lite skvaller om vissa av mina idoler.
Ni kommer även att få lite tips på lite olika saker, som bland annat smink.
Hoppas att ni kommer gilla det n

översätt bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Är du en belieber??
 ja , klart jag är
 nej och jag kommer aldrig att vara en
 nej , men jag gillar hans låtar
 nej , inte längre

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

blogkeen

Alanyaa

Ovido - Quiz & Flashcards