Alanyaa

Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Perfekt foundation i 4 steg och andra tips!!

Av Alanya Måneng - 25 september 2013 21:07

Lägg eyeliner steg för steg:


 (lånad bild från google) Kan inte själv applicera eyeliner , haha.


Var du ska applicera highlighter:



Perfekt foundation i 4 steg!


1. Concealer

Även om din foundation är riktigt grym kan den behöva lite extra hjälp på särskilt svåra områden, som mörka ringar under ögonen, finnar eller röda näsvingar. Därför är det en bra idé att införskaffa en concealer. Välj en krämig variant som är enkel att blanda ut på huden. Välj en färg som är en nyans ljusare än din normala hudfärg. Leta gärna efter en färg som har en röd underton, eftersom den kan hjälpa till att dölja de blå-lila ringarna under ögonen. Applicera concealern där den behövs och blanda sedan in den i huden med lätta, cirkulerande rörelser. När det gäller att dölja finnar, satsa på en concealer som har samma nyans som din hy. Väljer du en concealer som är för ljus framhäver du snarare än döljer utslagen.

2. Rätt nyans

Känner du dig osäker på vilken nyans som är perfekt? Lugn, du är lång ifrån ensam. Att hitta och välja rätt foundationfärg kan verkligen vara lättare sagt än gjort. Lättast är om du provar tre eller fler färger på en gång, så blir det lättare att jämföra dem emellan. Applicera proven på din kind, den färg som "smälter" in i huden utan några spår är rätt färg för dig. Glöm inte heller att välja foundation efter din hudtyp! Har du till exempel fet hy passar en puderbaserad eller oljefri variant dig bäst. Torr hy trivs i mousse-foundations, flytande foundations eller färgade dagcremer.

3. Applicering

Om du vill applicera din foundation med svamp, pensel eller fingrarna väljer du själv. Väljer du svamp, började med att dutta produkten på pannan, kinderna, näsan och hakan. Börja i mitten av ansiktet och arbeta dig utåt och nedåt. Vill du dölja ett parti extra mycket, dutta med svampen istället på det specifika området. Vill du ha ett naturligare resultat, använd en blöt svamp och applicera din foundation med långa, svepande drag.

4. Avsluta rätt

För att se till att din foundation håller formen hela dagen, satsa på en foundation som är uttalalt long-lasting. Låt den torka in i huden och pressa sedan av eventuellt överflöd med en näsduk eller toalettpapper. Försegla sedan din fina bas med ett löspuder, som du applicerar med en stor puff. Var särskilt noga i t-zonen (pannan, näsan och hakan), så motverkar du att de blir glansiga mot eftermiddagen. Ha med ett kompaktpuder i väskan under dagen, så kan du bättra på din bas där det behövs.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alanya Måneng - 29 september 2014 16:01

  www.grattisgodis.se    

Av Alanya Måneng - 18 juli 2014 10:38

9892423188

Av Alanya Måneng - 15 februari 2014 23:48

HEEJ!! Ville bara säga till er som fortfarande är inne och läser den är bloggen , att jag är väldigt glad att ni gör det , men som ni säkert märker så använder jag inte den här bloggen. Så det skulle betyda väldigt mycket om ni börja läsa min nu vara...

Av Alanya Måneng - 26 december 2013 18:22

Vet ni vad jag gjorde för ett år sen?? Då satt jag vid datorn och var inne på den här sidan , bloggplatsen och startade en blogg. Så idag så har jag haft blogg i 1 år. Men som vi vet så har jag bytat till nattstad , men jaghar överfört exakt allting ...

Av Alanya Måneng - 5 oktober 2013 20:51


Alla mina favoriter i en och samma bild. The fooo , Justin Bieber , och Fabian Feyaerts. Har så klart fler favoriter men dessa är dem "verkligen bästa favoriter". ...

Presentation


Hej!
Jag är en tjej som är 15 år.
Och bor i skåne.
Här på blogg så kommer du att få läsa om mitt liv, lite skvaller om vissa av mina idoler.
Ni kommer även att få lite tips på lite olika saker, som bland annat smink.
Hoppas att ni kommer gilla det n

översätt bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Är du en belieber??
 ja , klart jag är
 nej och jag kommer aldrig att vara en
 nej , men jag gillar hans låtar
 nej , inte längre

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

blogkeen

Alanyaa

Ovido - Quiz & Flashcards