Alanyaa

Alla inlägg den 27 september 2013

Av Alanya Måneng - 27 september 2013 22:58

Heej!!
Har precis sett klart idol , jag tyckte att det var rätt som åkte ut.

Men här kommer några bilder ifrån innan idag när jag fotade lite och så kommer det em bild på några halsdukar som jag har fått av farmor , dem där två längst borta , den vita/rosa och den som är lila som är i mellan den vita och vita/rosa , haha hoppas att ni fattar vilka jag mennar , men iaf dem fick jag idag.

Av Alanya Måneng - 27 september 2013 21:08

HEEJ!!


Idag så har jag inte varit i skolan, har haft studiedag :) , nice. Men bara för att vi hade studiedag så bettyder inte det att jag sov länge, för det gjorde jag verkligen inte , mamma och neotin gick upp halv sju , så ja jag vaknade av att dem var vakna. Men jag gick inte upp ur sängen förens 8. Vid sju så åkte mamma och neotin till pappas jobb och hämtade upp han och sedan köra vidare till varberg  , mamma och pappa skulle tattoera sig. Så jag och min äldsta lille bror Gabriel var hemma själva. Har inet gjort så mycket , har bakat faila totalt med bakandet , men ja det smakar gott ,men själva konsistensen var inte alls , ja vad ska man säga , den äcklig. Har lyssnat sjukt mucket på musik , har även fotat , kommer bilder senare eller imorgon. Jag har bara slappat, chillat galet. Hahah. Mamma , Pappa och Neotin kom hem vid 18:00 och då käkade vi middag , käkade pizza. Farmor kom vid 19:00 och mamma o pappa stack sen igen typ 20:00 dem ska på någon ´konsert´så farmär hos oss. Just nu så kollar vi på idol , hejar på elin. Men har inte tid att skriva me nu . >Men hoppas att du har haft en bra dag.

Av Alanya Måneng - 27 september 2013 19:27

Enkel sotning som går snabbt!!


En ”vanlig” sotning kan vara svårt att få till och ta tid. Här kommer tips på en enklare sotning som är mycket lättare att göra! Dessutom blir denna inte lika ”hård” som en sotning lätt blir.Denna typ av sotning syns ofta på kändisar!



Du bheöver:
Svart, mjuk kajal
Svart ögonskugga
Tunn pensel med rund topp



Gör så här:
1. Måla ett tjockt lager kajal som bilden visar. Inte hela vägen in på undersida och översida.
2. Använd en tunn pensel med rund topp som är lite hårdare så att det går att gnugga på kajalen. Börja så nära fransarna som möjligt och jobba dig lätt uppåt och utåt på kanterna.
3. När du är klar kommer det se ut ungefär som bilden visar.
4. en kajal är alltid lite fuktig och kan kleta av sig om man inte fixerar den. Det gör man med en ögonskugga, jag använde en matt svart och suddade lätt på kajalen.
5. Applicera svart kajal på vattenlinjen hela vägen in i ögonvrån.
6. Avsluta med mascara på över och underfransarna.



(lånad bild från google)

Av Alanya Måneng - 27 september 2013 16:07

Hallå Beliebers, finns ni fortfarande där ute någonstans?


Folk säger att Justin Bieber har förlorat en hel del av sina fans på senaste tiden, eftersom han fokuserat på mycket annat utöver musiken. Jag kan inte låta bli att undra om ni fortfarande finns där ute, eller om det är så att han i själva verket har förlorat en stor skara.



Jag har inte slutat vara en belieber , kommer aldrig att sluta vara det.

Har varit en belieber sen slutet på 2008 och jag kommer alltid att vara det.


Har ni slutat att vara det?? Eller är ni fortfarande beliebers??

Presentation


Hej!
Jag är en tjej som är 15 år.
Och bor i skåne.
Här på blogg så kommer du att få läsa om mitt liv, lite skvaller om vissa av mina idoler.
Ni kommer även att få lite tips på lite olika saker, som bland annat smink.
Hoppas att ni kommer gilla det n

översätt bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Är du en belieber??
 ja , klart jag är
 nej och jag kommer aldrig att vara en
 nej , men jag gillar hans låtar
 nej , inte längre

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

blogkeen

Alanyaa

Ovido - Quiz & Flashcards