Alanyaa

Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Alanya Måneng - 20 maj 2013 21:11

Har haft en sjukt rolig helg, som verkligen måste göras om..
Har fått såå många nya minnen, som jag aldrig kommer att glöma..

Nästa helg blir det att träffa dem flesta i släkten , för att jag konfirmerar (stavning) mig.. det ska väl bli kul antar jag

Denna veckan blir det konfa på tisdag..
Konfa på onsdag
Torsdag får vi se

Av Alanya Måneng - 20 maj 2013 19:14

Lite bilder från helgen

Av Alanya Måneng - 20 maj 2013 18:13

Justin Bieber vann pris – möttes av burop

Fick inget kärt mottagande på Billboard music awards


Justin Bieber vann ett pris.

Men i publiken möttes han av burop.

 

Jublet uteblev.

När popsångaren Justin Bieber gick in på scenen under Billboard music awards för att motta priset Milestone award överöste publiken honom med burop.

I stället för att gå fram till mikrofonen blev Bieber stående på scenen osäker på om han skulle kommentera publikens negativa feedback, skriver E! Online.

Till slut gick Bieber fram till micken och gav ett kort tacktal:

– Jag är 19 år gammal, jag tycker att jag gör ett ganska bra jobb. Och från mitt hjärta, jag menar verkligen det här: det borde handla om musiken. Det bör handla om hantverket, det jag gör.

– Det här är ingen grej som jag gör på skoj. Jag är en artist och bör tas på allvar, allt skitsnack ska vi inte ens tala om. Jag vill tacka min manager och min familj. Min mamma, min pappa och Jesus kristus. Mamma, jag älskar dig så mycket. Pappa, jag älskar dig. Lillebror och lillasyster, jag älskar er så mycket. Tack, så mycket. Ni fans är underbara, sa han.

Bieber lät inte buropen förstöra hans kväll. Tvärt om, efteråt på twitter skrev han:

– Två shower och två pris. Jag är så tacksam över mina beliebers. Det här är våra pris. Jag älskar er, jag älskar musik och mina fans, min familj och mina vänner. Och jag älskar Gud.




Av Alanya Måneng - 20 maj 2013 18:08

Billboard Music Awards 2013: Lista över samtliga vinnare!


I går var det dags för Billboard Music Awards 2013, och det var en riktigt cool kväll enligt tradition. Flera stora stjärnor dök upp i hopp om att kamma hem ett par priser, men självklart kan bara en vinna i varje kategori. Kolla in den fullständiga listan över alla vinnare här nedan!


BÄSTA RAPARTIST
Nicki Minaj

BÄSTA DIGITALA SÅNG
Carly Rae Jepsen, Call Me Maybe

BÄSTA RAPLÅT
Macklemore & Ryan Lewis, Thrift Shop

BÄSTA TURNERANDE ARTIST
Madonna

TOP BILLBOARD 200 ALBUM
Taylor Swift, Red

BÄSTA MANLIGA ARTIST
Justin Bieber

TOPP 100 BÄSTA LÅT
Gotye featuring Kimbra, Somebody That I Used to Know

BÄSTA DUO/GRUPP
One Direction

BÄSTA NYA ARTIST
One Direction

BÄSTA ELEKTRONISKA DANSARTIST
David Guetta

BÄSTA KVINNLIGA ARTIST
Taylor Swift

TOPP 100 BÄSTA ARTIST
Maroon 5

FLEST RADIOHITTAR
Rihanna

BÄSTA ARTIST INOM SOCIALA MEDIER
Justin Bieber

MEST STREAMADE
Nicki Minaj

BÄSTA POPARTIST
One Direction

BÄSTA R&B-ARTIST
Rihanna

BÄSTA COUNTRYARTIST
Taylor Swift

BÄSTA ROCKARTIST
Fun.

BÄSTA DANSARTIST
Madonna

BÄSTA POPALBUM
Adele, 21

BÄSTA R&B-ALBUM
Rihanna, Unapologetic

BÄSTA RAPALBUM
Nicki Minaj, Pink Friday:Roman Reloaded

BÄSTA COUNTRYALBUM
Taylor Swift, Red

BÄSTA ROCKALBUM
Mumford & Sons, Babel

BÄSTA DANSALBUM
Madonna, MDNA

BÄSTA ELEKTRONISKA ALBUM
Skrillex, Bangarang

BÄSTA RADIOLÅT
Gotye feat. Kimbra, Somebody That I Used To Know

MEST STREAMADE LÅT (MUSIK)
Gotye feat. Kimbra, Somebody That I Used To Know

MEST STREAMADE LÅT (VIDEO)
Psy, Gangnam Style

BÄSTA POPLÅT
Carly Rae Jepsen, Call Me Maybe

BÄSTA R&B-LÅT
Rihanna, Diamonds

BÄSTA COUNTRYLÅT
Taylor Swift, We Are Never Getting Back Together

BÄSTA ROCKLÅT
Gotye feat. Kimbra, Somebody That I Used To Know

BÄSTA DANSLÅT
Baauer, Harlem Shake

BÄSTA ELEKTRONISKA LÅT
Baauer, Harlem Shake

MILESTONE AWARD
Justin Bieber

BILLBOARDS "ÅRETS ARTIST"
Taylor Swift


Justin Bieber.


Madonna.


Nicki Minaj posing at the red carpet.


One Direction.


Skrillex


Billboard Music Awards 2013: Lista över samtliga vinnare!

Av Alanya Måneng - 20 maj 2013 17:52


HEEJ!!


I fredags så bestämde jag, sofie och Bettina att vi skulle va., så typ lite över 5 så åkte jag och sofie till Bettina i trelleborg..

var jätte roligt..

Vi käkade hemma gjord pizza, såg film, sanning eller konka , snacka, mm..

Vi var vakna hela natten,, vi somna halv 7 på kvällen påå lördagen..

Vi såg en skräck film,, den var jätte äcklig, fyy f** säger jag bara.


På lördag morgon så åkte vi till stranden i trelleborg,,

sjukt kul,, det var riktigt nice, men det var rätt kallt..

vi fotade en hel del,, kommer kanske bilder sen..

Senare på dagen så åkte vi till skurup och sov hos sofie,, vi käkade tacos, såg en film..mm.

Mina kompisar var rätt tråkiga , dem somnade typ halv 7 ,, så jag satt vaken helt själv,, kul ;)

Men till slut så somnade jag oxå..


På söndag så vaknade vi rätt tidigt ,, så då såg vi en film, minns inte vilken,, vi käkade chips, ostbollar elr vad det va, och drack läsk,, bra start på morgonen,, haha

efetr vi såg filmen så¨såg vi en till film,, jag saknar dig,, shit vad sorglig film..

Men vi va inte så jätte länge i söndags,, alla 3 var rätt tröta,, vi hade sovit för länge,, haha


ja just det ,, glömde att skriva: i lördags så staratde dagen med att vara på en spindel jakt,, haha

nu tänker ni säkert vad är det,, det ska jag berätta för er..

Det var så här att min ena kompis hittade ne spindel i sitt rum, hon blev så rädd för spindlen så att hon började gråta,, haha, hon tvingade oss andra 2 att döda den, men vi 2 är oxå rädda för spndlar men det slutade med att jag dödade den..

Men shit vad kul det va att skratta åt henne.. hahaha

Trodde inte att jag  hade så feg kompis,,


Idag så var jag ledig,, så det blev en tur till emporia med familjen,,

köpten en konfirmations/skolavslutnings klänning, 2 st bh:ar (svart o vit) , ett par skor, och en tjock tröja som är lilla och där står "this girl has bieber fever" haha,, tjock tröjan stämmer verkligen på mig..

Kommer kanske bild sen p¨å vad jag köpte ,, får se om jag pallar..


I morgon är det skola igen.. helt okej, har rätt korta lektioner,, 40 minuters ,, förutom en lektion och det är idrott den varar i 1 timme.

Efteer skolan så är det konfa ,, näst sista konfa träffen,, vi ska öva inför lördag, då vi konfirmeras (stavning)..


Presentation


Hej!
Jag är en tjej som är 15 år.
Och bor i skåne.
Här på blogg så kommer du att få läsa om mitt liv, lite skvaller om vissa av mina idoler.
Ni kommer även att få lite tips på lite olika saker, som bland annat smink.
Hoppas att ni kommer gilla det n

översätt bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Är du en belieber??
 ja , klart jag är
 nej och jag kommer aldrig att vara en
 nej , men jag gillar hans låtar
 nej , inte längre

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

blogkeen

Alanyaa

Ovido - Quiz & Flashcards