Alanyaa

Direktlänk till inlägg 22 juni 2013

100 saker att göra när man ha tråkigt

Av Alanya Måneng - 22 juni 2013 14:28

100 saker att göra när man ha tråkigt


  • spela tokhög musik
  • pussla
  • tälta i en rondell
  • testa hur långt du kommer på "en elefant balanserade.." innan du tröttnar.
  • gör samma som ovan på random allmän plats och se hur långt du kommer innan personerna runtomkring dig tröttnar.
  • diska
  • spruta ner dig med en jävla massa parfym, sätt dig bredvid en random person på en buss och klaga högt på parfymlukten.
  • torka lister och dörrar i ditt hem
  • baka bullar / kakor
  • sortera ut gamla och försmå kläder ur garderoben
  • ta ett långt varmt skumbad
  • ställ dig på stan och sjung, ha en skylt framför dig där det står: "för tio kronor slutar jag sjunga.. en stund"
  • städa
  • testa sminka sig i sminkningar du aldrig skulle sminka dig i, i vanliga fall
  • stretcha och töj så du en dag kommer ner i splitt och spagat
  • lär dig rövarspråket
  • blogga / skaffa dig en blogg
  • ring mamma / pappa / syster / bror / vän
  • laga din favoritmat
  • gå på en bio som du redan sett, tala om allt som händer
  • gå på bio och påstå att du redan sett filmen "avslöja" vem mördaren är
  • måla med kritor / vattenfärg
  • försök räkna dina hårstrån
  • gör ett självporträtt
  • måla naglarna
  • gå till närmaste lekplats där barn leker, fråga om du får vara med
  • lägg domino med random saker i rätt storlek
  • lägg en pärlplatta
  • måla med fönsterfärger
  • testa olika frisyrer på dig själv
  • spela MS Röj
  • måla en snygg bild i Paint
  • skriv listor som denna
  • kolla gamla bilder, minns och skratta
  • sätt dig på ett ställe där det är mycket folk, låtsas prata i telefon. Avslöja saker ingen vill veta
  • gör rent alla element
  • töm elementen på luft
  • tvätta fönster
  • kolla på din favoritfilm
  • dansa och sjung högt till ABBA
  • kolla på den där filmen som du köpte en gång men som du aldrig orkat se på
  • rulla tummarna
  • pilla naveln
  • ge dig själv en ansiktsmassage
  • hitta ett offer som du tvingar klia dig på ryggen
  • hoppa hopprep
  • lägg patiens
  • spela mobilspel
  • läs en bok
  • tvätta kläder
  • byt sängkläder
  • gå in på en pizzeria och beställ ett gäng pizzor. Säg att du kommer tillbaka om fem minuter. Sen går du och kommer inte tillbaka
  • lyssna igenom gamla CD-skivor
  • googla på random ord
  • läs älg-skämt och skratta högt
  • ta egopics
  • planera en riktigt kul utklädnad
  • kolla på Disneyfilmer
  • sök på "videoblogg" på youtube och förundras över hur korkade en del är.
  • skriv en hatlista
  • lek "vad tänker jag på" (krävs minst två personer)
  • skriv listor på allt du behöver inhandla snarast
  • skriv listor på allt du vill ha men egentligen inte behöver
  • möblera om
  • har du, som jag, en tygsoffa så klipp bort trådar som katterna rivit ut och skrapa bort noppror
  • skapa en onödig grupp på facebook
  • lägg ansiktsmask och hårinpackning
  • vässa alla dina blyertspennor
  • hämta banankartonger på Ica, gå sen hem och plocka undan massa skit
  • läs gamla dagböcker
  • dra ihop ett gäng och gå ut och grilla (funkar både sommar och vinter)
  • pyssla ihop ett födelsedagskort till någon person som snart fyller år
  • skriv lista på allt du behöver göra
  • skriv lista / listor på alla fel ditt /dina ex gjorde
  • gör ett eget memoryspel med kort på familjen
  • rulla håret mellan fingrarna
  • ta bort ludd mellan tårna
  • åk ut och fiska
  • gnugga dig i ögonen tills du ser "Barnprogram-introt"
  • gå en promenad och envisas med att hälsa på alla du möter, ge dig inte förens du får en hälsning tillbaka
  • gör om en bild i photoshop
  • ut och spring
  • gör en egen musikvideo där du sjunger själv och agerar alla personer i videon helt själv
  • sov
  • smörj in dig med en liter brunkräm, locka / krusa håret till en snygg affro.
  • skratta högt åt allt folk säger, även om det inte är något kul
  • försök räkna stjärnorna
  • spela super mario
  • bygg med lego
  • prata fejkskånska med alla du möter
  • sätt dig bredvid någon random tidningsläsande person, häng över axeln och läs högt
  • spela tetris
  • lär dig jonglera
  • öva in ett trolleritrick och imponera på random folk
  • bygg ett korthus av hela kortleken
  • vik pappersplan, gå ut och flyg med dom, skrik högt med panikröst "aaaah, det kraschar!!"
  • plinga på hos alla grannar och fråga om de har "mjöl" (gör alltså citationstecken när du säger mjöl)
  • lär dig stå på händer
  • samla alla småmynt du hittar hemma hos dig och räkna dom, stapla i "Von Anka-högar"
  • betala en stor summa i affären med bara enkronor alternativt femtioöringar

jag tycker att ni ska göra den sista ,,. tanke på att femtioöringar inte finns längre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alanya Måneng - 29 september 2014 16:01

  www.grattisgodis.se    

Av Alanya Måneng - 18 juli 2014 10:38

9892423188

Av Alanya Måneng - 15 februari 2014 23:48

HEEJ!! Ville bara säga till er som fortfarande är inne och läser den är bloggen , att jag är väldigt glad att ni gör det , men som ni säkert märker så använder jag inte den här bloggen. Så det skulle betyda väldigt mycket om ni börja läsa min nu vara...

Av Alanya Måneng - 26 december 2013 18:22

Vet ni vad jag gjorde för ett år sen?? Då satt jag vid datorn och var inne på den här sidan , bloggplatsen och startade en blogg. Så idag så har jag haft blogg i 1 år. Men som vi vet så har jag bytat till nattstad , men jaghar överfört exakt allting ...

Av Alanya Måneng - 5 oktober 2013 20:51


Alla mina favoriter i en och samma bild. The fooo , Justin Bieber , och Fabian Feyaerts. Har så klart fler favoriter men dessa är dem "verkligen bästa favoriter". ...

Presentation


Hej!
Jag är en tjej som är 15 år.
Och bor i skåne.
Här på blogg så kommer du att få läsa om mitt liv, lite skvaller om vissa av mina idoler.
Ni kommer även att få lite tips på lite olika saker, som bland annat smink.
Hoppas att ni kommer gilla det n

översätt bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Är du en belieber??
 ja , klart jag är
 nej och jag kommer aldrig att vara en
 nej , men jag gillar hans låtar
 nej , inte längre

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

blogkeen

Alanyaa

Ovido - Quiz & Flashcards