Alanyaa

Alla inlägg den 25 juli 2013

Av Alanya Måneng - 25 juli 2013 22:15

ASSÅ DET ÄR EN STOR SPINDEL I MITT RUM.
JAG TROR JAG DÖR ,, ASSÅ JAG ÄR SÅÅÅ RÄDD FÖR DEN SÅ ATT JAG SKAKAR.
MEN JAG TROR ATT DEN ÄR DÖD NU, MEN JAG ÄR INTE SÄKER.
JAG KAN IMTR GÅ OCH LÄGGA MIG FÖRRENS JAG ÄR SÄKER PÅ ATT DEN ÄR DÖD!!
JAG KOMMER ATT FÅ SOVA MED EN LAMPA TÄND!!

MEN JAG ÄR VÄL INTE ENSAM OM ATT VARA RÄDD FÖRR SPINDLAR ,, NÅGON AV ER MINA LÄSARE ÄR VÄL OCKSÅ RÄDD FÖR SPINDLAR ELLER??

Av Alanya Måneng - 25 juli 2013 19:41

Proffsiga tip dör ditt DRÖMHÅR!! Hahah


Vinka hejdå till dåliga hårdagar och säg hej till ett fint och frächt hår.

Här kommer nu några enkla och supersmarta tips till drömhåret.


* Klipp regelbundet

Det finns inga mirakelkurer som limmar ihop dina kluvna hårtoppar.

Här är det regelbunden toppning av håret som gäller.


*Skölj rent och kallt

Skölg igenom ditt hår med kallt vatten efter det att du har tvättat det, allt för maximall glans.

Skölj aldrig av det i ditt redan använda badvatten.

Det kan innehålla tvålrester som gör håret matt.


*Sov smidigt

Vaknar du ofta med rufsigt hår??

Prova med att byta örngott.

Bomullsörngott kan lätt rufsa till medan örngott i siden eller satin gör att håret behåller sin smidighet över natten.


*Borsta försiktigt

Borsta aldrig håret när det är blött, då kan hårstråna gå av.

Dra hellre fingrarna genom håret för att separera det värsta rufset innan det torkar helt.

Är håret tovigt? Börja med att borsta från topparna och jobba dig uppåt.


*Torka naturligt

För att skydda håret mot slitage är det bra om du låter håret självtorka så ofta som möjligt.

Krama håret med en torr handduk och låt det sedan lufttorka.


*Schamponera rätt

Använd ditt schampo med måtta, du behöver inte en större klick än en krona.

Är håret fult med stylingprodukter? Schamponera det två gånger för att får bort stylingresterna.

Balsam används inte i hårbotten utan främst i topparna.


*Massera mer

Passa på att massera hårbotten när du tvättar håret.

Blodcirkulationen ökar och bidrar till ett fräschare och friskare svall.


*Välj rätt accessoarer

Tänk på vad du använder för typer av accessoarer i ditt hår.

Hårsnoddar med metall och klämmor med vassa kanster skadar håret.

Mjuka och släta accessoarer är toppen!




Av Alanya Måneng - 25 juli 2013 14:02

Nu kommer det att komma ett halft långt inlägg elr jag jag vet inte , vi får se.

Men iallafall så kommer detta inlägget handla om hur du klär dig rätt för din kropps typ.


Rätt kläder för din kropp:


Vill du fuska fram längre ben?? Eller framhäva dina snygga kurvor??


Smal:

Är du smal och rak i kroppen är byxor, shorts och kjolar med hög midja smickrande om du vill ge intryck av en fylligare rumpa.

Mycket mönster och detaljer så som blommor, randigt och spets är snyggt och den trendiga lager-på-lager looken passar dig perfekt.


Kurvig:

KLänningar och kjolar som är draperade är snyggt och framhäver dina kurvor på ett fint sätt.

Enfäragde och stormönstrade plagg, gärna klänningar och längre tröjor tonar ner det kurviga , och likaså lätt utsvängdabootcut jeans.


Lång:

Vill du fkous från din längd ska du använda många kontraster i din look.

Matcha till exempel olika färger och mönster på dina plagg- en tvärrandig tröja gör att du ser lite kortare ut.

Vill du öka på din längd satsa på ett par höga klackar och en outfit som går i samma färg.


Kort:

Tighta kläder och höga klackar gör att du ser längre ut och ger extra form till benen.

En överdel och underdel i samma nyans ger samma effekt , likaså en snygg hatt eller en hög tofs på huvudet!

Stora och pösiga kläder och byxor med låg midja gör att du ser kortare ut.


TÄNK PÅ!!


KLÄ DIG ALLTID I PLAGG SOM DU KÄNNER DIG SOM MEST BEKVÄM I - OCH SNYGGAST I.

DET FINNS INGA REGLER NÄR DET KOMMER TILL MODE , BARA ROLIGA TIPS!

Av Alanya Måneng - 25 juli 2013 13:36

Heeej!!

Väntar just nu på att sockerkakan ska bli klar.
Det är inte sådär jätte bra väder.

Asså har inget att skriver just nu , så slriver mer sen.

Presentation


Hej!
Jag är en tjej som är 15 år.
Och bor i skåne.
Här på blogg så kommer du att få läsa om mitt liv, lite skvaller om vissa av mina idoler.
Ni kommer även att få lite tips på lite olika saker, som bland annat smink.
Hoppas att ni kommer gilla det n

översätt bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Är du en belieber??
 ja , klart jag är
 nej och jag kommer aldrig att vara en
 nej , men jag gillar hans låtar
 nej , inte längre

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

blogkeen

Alanyaa

Ovido - Quiz & Flashcards