Alanyaa

Alla inlägg under januari 2013

Av Alanya Måneng - 17 januari 2013 08:30

Heej Heej!!

Igår hade jag utvecklingssamtal , gick bra , dem sa typ bara positiva saker om mig. :))

Idag blir det att va med Jennie , Sofie och Bettina , ska bli kul.
Jennie ska färga sofies hår.


~det finns dagar i livet , som är värda att leva för , och värda att dö för~

Av Alanya Måneng - 16 januari 2013 08:12

Heej!!
Just nu chillar jag i skolan , typ ingen har kommit än.

Ska ha utvecklingssamtal kl: 09:00 , kul ;)


~ alla ler vi på samma språk~

Av Alanya Måneng - 14 januari 2013 17:38

~Anything is possible , if you just believe~ <3

~Do more of what makes you happy~ <3

~

Av Alanya Måneng - 13 januari 2013 18:38

~glöm dina bekymer i morgon kommer nya~

Av Alanya Måneng - 13 januari 2013 12:13

heej!!

Igår var jag i malmö, fixa min iPad och lagade min glasögon.

Idag ska jag städa mitt rum , ser ut som ett bomb nedslag.
Kul att vi har fått snö igen , ;-) , vill ha sommar.

Visste du att... slalom är ett norskt ord sammansatt av *sla* som betyder jämn sluttning och *låm* som betyder samman- hängande spår.

Visste du att... hajen är den enda fisk som kan blinka med båda ögonen.

Av Alanya Måneng - 11 januari 2013 20:58

Visste du att ordet apelsin betyder "äpple från kina" på mellantysk dialekt. Från Tyskland spred sig ordet till Sverige på 1700-talet

Visste du att en turkisk höna inte säger "ack ack ack" som de gör på svenska utan dem säger "git git gidak"

Visste du att en människa använder mer än 70 muskler för att säga ett enda ord.

Den som pussar någon på kinden använder 12 muskler , visste du det ?
Haha, men ägnar man sig åt riktiga heta kyssar där tungan används , så använder man 34 muskler.
En normal kyss innehåller 9 milligram vatten , 0,7 gram fett , 0,18 gram organiska material , 0,7 gram äggviteämne , 0,45 gram salt, samt
250 olika sorters bakterier.

Visste du att ordet adjö från början betydde"gud bevare dig"

visste du att Greklands nationalsång har bara 2 verser , men de är tagna från en 158 verser lång dikt.

visste du att talet 187 är det minst populära talet under 200. Allt enligt en undersökning gjord på Internet.

visste du att den första fotbollen tillverkades i England omkring år 1050.

Visste du att Sverige är störst i världen på minigolf, eller bangolf som det egentligen heter. Inget annat land har så många aktiva spelare i så många klubbar.

hahaha, hade lite tråkigt

Av Alanya Måneng - 11 januari 2013 19:34

Cha cha!!

Idag är det fredag :))
Skolan var faktiskt rolig , fast vissa fick sluta senare än dem andra i klassen.

Just nu kollar jag på film , kung du panda ;))

Du är så j*vla snygg <3

...

Av Alanya Måneng - 11 januari 2013 11:44

Shit vad kul jag har ;)
Vill oxå ha engelska innan lunch.
Det är orättvist att dem i min klass som har lena får ha engelska innan lunch och vi som har lite svårt för engelska har en annan lärare och vi måste sluta senare än dem andra.

Presentation


Hej!
Jag är en tjej som är 15 år.
Och bor i skåne.
Här på blogg så kommer du att få läsa om mitt liv, lite skvaller om vissa av mina idoler.
Ni kommer även att få lite tips på lite olika saker, som bland annat smink.
Hoppas att ni kommer gilla det n

översätt bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Är du en belieber??
 ja , klart jag är
 nej och jag kommer aldrig att vara en
 nej , men jag gillar hans låtar
 nej , inte längre

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok

blogkeen

Alanyaa

Ovido - Quiz & Flashcards